Food

Curmale fara samburi- Beneficii si retete simple de realizat – SanoVita

July 11, 2018

Curmalele fără sâmburi fac parte din alimentația mea și aleg să le consum de 2-3 ori pe săptămână. Săptămâna trecută SanoVita mi-a făcut o surpriză și mi-a trimis o cutie plină cu bunătăți. Curmalele sunt fructele cu importante beneficii pentru organismul nostru, datorită numeroaselor minerale pe care le conțin. Curmalele nu au grăsimi, însă au un conținut ridicat în proteine și fibre. Pot fi consumate în forma uscată pe post de gustare sau adăugate în dulciuri sau chiar preparate sărate. SanoVita încurajează consumul de alimente sănătoase și ne ajută astfel să avem grijă ce consumam, prin intermediul produselor disponibile pe site. Acestea fiind spuse, astăzi vom vorbi despre delicioasele curmale uscate fără sâmburi de la Sanovita.

Curmalele proaspete se găsesc în această perioadă în supermarketuri, deoarece ne aflăm în sezonul de coacere și recoltare. În restul lunilor, curmalele uscate se regăsesc de cele mai multe ori pe rafturile din supermarketuri. Deși sunt aceleași ca cele proaspete, deshidratarea sporește conținutul de zaharuri, ceea ce duce la creșterea valorii energetice. Astfel, se recomandă să se consume 4-5 curmale pe zi.

*

Ne vom axa atenția pe principalele beneficii ale curmalelor:

-Curmalele au capacitatea de energizare, datorită zaharurilor pe care le conțin;

-În compoziția curmalelor găsim fier, ceea ce ajută la combaterea anemiei;

-Curmalele întăresc musculatura pereților uterului și adaugă nutrienți importanți laptelui matern, ceea ce înseamnă că sunt indicate femeilor însărcinate;

-Conțin antioxidanți care ajută la întărirea sistemului imunitar;

-Curmalele reduc riscul de atac cerebral;

-În compoziția lor, se găsește fluor, ingredient care protejează dantura de atacul cariilor.

*

În plus, curmalele îmbunătățesc digestia, datorită conținutului de fibre, dar sunt și un laxativ natural. Au propritatea de a absorbi aciditatea gastrică. Prin conținutul de antioxidanți, curmalele ne vor ajuta să ne întărim  sistemul imunitar. Cât de frecvent consumați curmale?

Iar acum, așa cum v-am obișnuit, vă prezint o rețetă simplă pentru un smoothie delicios. Da, ați citit bine. Curmalele nu sunt delicioase doar în momentul în care sunt  mâncate pur și simplu, pe post de gustare. Curmalele dau un gust nemaipomenit și prăjiturilor,  brioșelor sau checurilor. În ceea ce privește majoritatea ingredientelor prezentate mai jos, pot fi găsite pe site-ul www.sanovita.ro.

*

Smoothie cu lapte vegetal, banane și curmale

Se recomandă să fie consumat în prima parte a zilei, deoarece pe lângă faptul că este gustos, ne va încărca de energie.

Ingrediente:

-400 ml apă/băutură vegetală

-1 banană foarte coaptă

-4 curmale fără sâmburi

-1 linguriță de karob sau scorțișoară.

Ingredientele mai sus prezentate se amestecă și se pasează în blender, până când întreaga compoziție devine spumă. Se servește imediat. Voi încerca acest preparat chiar maine dimineață, însă sunt sigură că va fi gustos. Până atunci, vă invit să aflați și informații despre migdalele crude de la SanoVita.

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Pentru a trimite acest comentariu, este necesar să bifați ”Sunt de acord”.

*

Sunt de acord